Als je een webwinkel hebt, dan is het verzenden van een bestelling vaak iets waar je je handen (zeker als klein bedrijf) vol mee hebt. Je moet de order bij elkaar zoeken, het inpakken, ervoor zorgen dat het er een beetje leuk uit ziet en ervoor zorgen dat het allemaal op tijd bij de goede persoon geleverd wordt. Het is in principe prima te doen, maar hoe zorg je ervoor dat de bestelling er extra leuk uit ziet en niet gewoon een product in een grote kartonnen doos is? Met de volgende tips maak je het uitpakken van jouw bestelling een feestje.

Gebruik altijd een doos van een goed formaat

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je één klein ding besteld hebt en het aankomt in een enorm grote doos. Niet alleen is dat zonde van de grote doos en slecht van het milieu, het is ook een beetje teleurstellend. Pak een bestelling daarom nooit in een te grote doos in, maar zoek een doos die goed bij de grootte van de bestelling past. Je kunt online dozen op maat laten maken, en zo bepaalde producten die je verkoopt een perfect passende kartonnen doos geven.

Gebruik vloeipapier om het product of onder in de doos

Het is een kleine moeite, maar het maakt het uitpakken van de bestelling zó veel leuker: een gekleurd vloeipapiertje om het product of in de doos. Het geeft de klant een soort gevoel dat het een cadeautje is, en dat is natuurlijk erg leuk. Vloeipapier kun je erg goedkoop inkopen en met een grote rol kun je ook erg lang doen. Zeker het investeren waard dus, en dit zal de bestelling enorm leuk maken om uit te pakken.

Voeg een visitekaartje/bedankkaartje en eventuele extraatjes toe

Het is altijd leuk om als je een bestelling binnenkrijgt, er een ‘persoonlijk’ kaartje en/of een extraatje bij zit. Het hoeft niet groot te zijn, denk aan een sleutelhanger, pen of een klein armbandje. Hangt natuurlijk helemaal af van jou en jouw webshop. Ook een visitekaartje is altijd goed om te geven, en een bedankkaartje maakt de bestelling al helemaal af. Door zeker als klein bedrijf de klant een klein bedankje te schrijven op een leuk kaartje en ze bijvoorbeeld veel plezier te wensen met het product, wordt de kans dat ze nog een keer terugkomen veel groter. Op die manier kun je het allemaal extra leuk en persoonlijk maken. Wel zo leuk voor de klant, en voor jou is het maar een kleine moeite.