Het ziet er misschien net uit als een andere Porsche 911, maar dat is het geval met deze beroemde Duitse sportwagen - onderschat het niet.

Dit is de nieuwste 911 Turbo S, en niet alleen snelste en krachtigste versie van Porsche's nieuwste icoon, hij claimt ook de ultieme alledaagse supercar te zijn.

 

Het ding met supercars, ondanks al hun flamboyantie en verwoestende snelheid, ze zijn vreselijk onpraktisch, botbrekend ongemakkelijk en kosten je duizenden om te rennen.

De Turbo S doet af van de flamboyantie van een traditionele supercar - kijk er maar naar - maar één ding is het niet ' t tekort is snelheid. Hij wordt aangedreven door een 3,8-liter zescilindermotor met dubbele turbocompressor die maar liefst 650 pk en 800 Nm koppel ontwikkelt, wat resulteert in een 0-100 km / u in slechts 2,7 seconden. Zijn topsnelheid is 205 mph die g-kracht opwekt.

      

Het klinkt snel op papier, maar in de echte wereld voelt het zelfs nog sneller. De wreedheid van de versnelling is wreed; Geef het gaspedaal en alle vier de wielen klauwen in het asfalt met een niet aflatende beet, die je terug in je stoel dwingt en naar de horizon katapulteert. Simpel gezegd, niets wat je met kentekenplaten kunt kopen, accelereert zo snel als een Turbo S.

Het is niet alleen snel in een rechte lijn; Porsche heeft de Turbo S uitgerust met een arsenaal aan technologie om ervoor te zorgen dat hij ook goed bochten maakt. Er is achterwielbesturing, koppelvectoringtechnologie en elektronisch adaptieve dempers die samen zorgen dat de Turbo S geplant en snel door bochten blijft.

 

En als het gaat om praktisch, dan is 'gewoon een 911 zijn' een enorm voordeel. Er zijn twee stoelen achterin voor extra bagage of kleine kinderen, een bruikbare koffer van 132 liter in de neus van de auto en het zal bijna 30 lpg doen op een constante snelwegcruise. Nooit was zo snel gaan zo gemakkelijk.