Als je met angst worstelt, kan het voelen als een levenslange gevangenisstraf. Misschien heb je een paar behandelingen geprobeerd die niet hebben gewerkt? Of weet u misschien niet waar u terecht kunt voor hulp? Ben je het beu om je angstig, gestrest en stuurloos te voelen ... en ben je klaar om te veranderen?

Gelukkig kan de juiste combinatie van levensstijlveranderingen, cognitieve benaderingen en mogelijk medicijnen u helpen de symptomen te verminderen en angst overwinnen!

1. Mensen met sterke sociale connecties hebben de neiging om op een gezondere manier met andere levensomstandigheden om te gaan dan mensen zonder deze connecties. Maak nieuwe sociale contacten om u te ondersteunen bij het beheersen van uw angstgevoelens. Word lid van een lokale steungroep voor mensen met angstgevoelens, neem deel aan een religieuze of spirituele organisatie of kom regelmatig samen met je favoriete groep goede vrienden.

2. Slaap en angst hebben een complexe kip-of-het-ei-relatie. Een gebrek aan slaap kan angst veroorzaken, en angst kan slaapstoornissen veroorzaken. Om uw angst onder controle te krijgen, moet u zich concentreren op het krijgen van ten minste zeven uur slaap per nacht.

3. Naast het handhaven van de algehele lichamelijke gezondheid, kan lichaamsbeweging een grote invloed hebben op het geestelijk welzijn. Lichamelijke activiteit genereert endorfines, de chemische stoffen die het lichaam goed voelen. Als gevolg hiervan kan regelmatige lichaamsbeweging stress verminderen en u afleiden van zorgen.

4. Je begrijpt misschien niet het verband tussen wat je eet en hoe je je voelt, maar het is er zeker. Bepaalde voedingsmiddelen en dranken zoals geraffineerde suiker of cafeïne kunnen de angst verergeren. Drink in plaats daarvan veel water en eet gezonde maaltijden met een evenwicht tussen fruit, groenten, volle granen, magere zuivelproducten en magere eiwitten.

5. U kunt alcohol drinken om angst te verminderen, maar u merkt dat het uiteindelijk uw toestand verergert. Zoek naar een gezonde uitlaatklep voor stress en angst, zoals naar muziek luisteren of een vriend bellen, in plaats van drugs of alcohol te gebruiken.

6. Als je vecht tegen een psychische aandoening, zoals angst, kan het zijn dat je zo gefocust raakt op het beter worden en het vervullen van verantwoordelijkheden dat je vergeet om regelmatig voor jezelf te zorgen. Volg een routine om ervoor te zorgen dat u elke dag in uw basisbehoeften voorziet, zoals regelmatig eten, een bad nemen en uw tanden poetsen. Doe daarnaast elke dag iets voor jezelf om stress te verminderen. Maak het extra speciaal zodat je iets hebt om dagelijks naar uit te kijken.